<$Bl
<$BlCuma, Nisan 14, 2006>
<$Bl
Creep creep deyip (siz önceki yazıyı görmediniz demek, a, özet geçeyim hemen: i'm a creep, i'm a weirdo) şarkının hikayesini anlatmamışım. Olmaz ki öyle kuru kuru şarkı çalmak anacım, öyküsünü anlatmak lazım. Çoook yıllar önce festivalde çalışıyordum. Aslında başka görevim vardı ama bir şekilde (uzun bir şekilde) Kavaklıdere'den sorumlu olmuş oldum. Orada bulunuyorum, çıkabilecek sorunlara karşılık. Her seans başlamadan önce festival sonrası vizyona girecek filmin reklamını oynatıyorlar. Film Cyclo - Bisikletçi. Bir önceki pek güzel isimli filmi Yeşil Papaya'nın Kokusu'na bayıldığımız Anh Hung Tran'ın. Filmin reklamında da Creep çalıyor. O sırada sadece Radiohead'in ismini biliyorum, şarkının onların olduğunu bile bilmiyorum. Ama şarkı manyak, görüntüler de çok güzel ve ben hiç bıkmadan her seans öncesi, her gün, salona girip filmin reklamını izledim..


question for the minister
what use is economic growth when the seas are rising to engulf you?
our economy needs endless growth apparently... like a virus...except this virus is killing its host
,

demiş Thom Yorke günlüğünde. Geçen gün küresel ısınma ile ilgili yazıyı yazarken de rastladım Thom Yorke'a. Küresel ısınma karşıtı bir örgütün (Big Ask) bir tür sözcüsü olmuş. Blair'le küresel ısınma üzerine yapacağı görüşmeyi iptal etmiş. Samimi bulmuyormuş kendisini. Olabilir. Bence yine de görüşseydi mesajını daha iyi verebilirdi. Neyse ki ben Thom Yorke'u samimi buluyorum. En azından Bono gibi bir yandan gelecek yılın güneş gözlüğü trendini oluşturmuyor.

Radiohead'in sitesinde birçok iyi link vermiş Thom. Kendi yorumları ile beraber çeşitli yardım siteleri, politik örgütler, bilgi ve izleme sitesi var. Bunların hepsi nasıl görülür tepkisi yaratıyor başta miktarı ama bulunur vakit.

Ve son olarak, Creep'in akustik versiyonu bir çizgi film eşliğinde.
Göreceklerinizi sakın ofiste denemeye kalkmayın.
Çünkü siz bana lazımsınız sevgili okur... your skin makes me cry.

<$Bl6um:

<$BlBlogger eced...

<$BlÇok güzel..

Çizgi film eşliğindeki akustik versiyonunu da çok beğendim...

<$BlNisan 17, 2006 4:09 ÖÖ <$Bl 
<$BlBlogger herdem tazed...

<$BlSarkinin sozleri manifesto gibi. En azindan benim icin. Sen yumusak versiyonu daha cok sevmissindir diye dusundum, yaniliyor muyum?

<$BlNisan 18, 2006 11:53 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger eced...

<$BlBen şarkının iki halini de çok sevdim..
Bazen insan öyle sakin dinlemek ister sadece , bazen olabildiğince bağırmak..
Yani değişken ruh haliyle bağlantılı bir durum bu...

<$BlNisan 19, 2006 5:28 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger herdem tazed...

<$BlHaklisin, klasifiye etmemeli insanlari, yaftayi yapistirmamali.
Bu arada uykun iyidir umarim son zamanlarda.. Benim berbat da bu aralar, oradan aklima geldi.

<$BlNisan 19, 2006 5:45 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger eced...

<$BlYok ama yumuşak tarz müzikleri olan şarkıları daha çok sevdiğim doğru..

Uykum iyi sayılır :))

Senin niye berbat bu aralar..?

<$BlNisan 21, 2006 5:50 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger vintage biscuitd...

<$Blyour skin makes me cry .sağlam laf

<$BlNisan 27, 2006 5:45 ÖÖ <$Bl 

<$BlYorum Gönder