<$Bl
<$BlPazar, Nisan 16, 2006>
<$Bl

Böyle resimleri görünce içimden ağlamak geliyor. Genelde gelmekle de kalmıyor zaten (sayın seyirciler). Bir sözlük yazarı öğretmenin başlattığı Malazgirt'te bir ilköğretim okuluna kitap kampanya. Anladığım kadarıyla onbinden fazla kitap gitmiş ve şimdilik kapanmış (buna kesin emin olamadım ama Şubat'tan sonra herhangi bir giriş yok).
Yazdıkları mektuplardan birinde başlıktaki gibi demiş bir çocuk (Aylin Kaya). Eğer bu ana kadar dayanabildiysem işte bunu okuyunca dayanamıyorum zaten. Ben hep böyle miydim acaba..

Ama böyle bir resimden, hele de sol alt köşedeki güleç çocuktan ve en geride kutuyu havaya kaldırmış çocuktan sonra orada burada profillerinin kitap bölümüne çook serinkanlı tavırlarla 'okumam', 'tempo, esquire', 'hiç işim olmaz' diyen, onlardan 5-10 yaş büyük tipleri gözünüzün önüne getirince ne yapmak istiyorsunuz? Ben başlarının üstünde 5 cilt Britannica ile gezsinler istiyorum mesela, bitirene dek. Ama herhalde en iyisi onları görmezden gelmek. Yeni kampanyalar düzenlemek.

<$Bl5um:

<$BlBlogger Burcu Karadaşd...

<$Blprofillerinin kitap bölümüne serinkanlı tavırlarla 'okumam','tempo,esquıre','hiç işim olmaz' diyen,onlardan 5-10 yaş büyük tipleri gözümün önüne getirince "nankör yaratıklar" diye bar bar bağırıp "bırakın o zaman bari okumayı isteyenlerin olsun sizin beğenmediğiniz o eserler" diyorum!!!

benim önerim de bu mesela ;)

umarım kampanyalar ulaşması gereken yerlere ulaşır ve hiç bir yerde çocuklar kitapsız kalmaz!

<$BlNisan 17, 2006 7:09 ÖÖ <$Bl 
<$BlBlogger aqua / ~~denizbahcesi~~d...

<$Blbenım calıstıgım okul bıle merkezde,süper turıstık bır ılcenın ılkogretımı olmasına ragmen kütüphanesı yok!!!!

<$BlNisan 17, 2006 10:48 ÖÖ <$Bl 
<$BlBlogger Zehrad...

<$Blburcyni'ye katılıyorum..umarım hiç bir çocuk kitapsız kalmaz..bu fotoğrafta bir yanım mutlu olurken bir yanım da acıdı nedense..

<$BlNisan 17, 2006 3:40 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger herdem tazed...

<$BlAqua (size Mrs. Aqua desek de soyadi sorununuz cozulse),
o super turistik 4 kiyi kasabasina milyonlarca insan girip cikiyor yazin. Bunu kullanarak cok ugrasmadan basit bir kampanya yapilabilir gibi geldi bana. Cesitli yerlere 'Bir kitap da bize getirin', 'Okudugunuz kitaplari bize verin' seklinde afisler asilsa, merkezi bir adres gostererek, gelen insanlarin binde biri bile katilsa binlerce kitap eder, diye dusundum. Bir fikir olarak. Ingilizce de asilsa turistlerin bolca bulunduklari yerlere, onlarin bizimilerden daha ilgili olacagini dusunuyorum.

Bir de Fethiye mi desem, bir kokum o diyarlarda oldugu icin. Ama super turistik dediginize gore, herhalde en superlerini kastettiniz.

<$BlNisan 17, 2006 8:03 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger herdem tazed...

<$Blzehra, cocuklardan biri "gonderdiginiz kitaplara cok sevindim. Ama bir taraftan da uzuldum. Dunyadan kutuphanesine kitap gelmemis bircok cocuk (okul) var" (o 'dunyada kutuphanesine gelmemis bircok kitaplar var' demis, ama bunu kastediyor olmali, o zamanlar hepimiz oyle yazardik) demis. Seninki de o yuzden sanirim. Bir de bu cocuklarin nasil muhtac oldugunu da sergiliyor o resim.

burcyni, o tiplerin hepsine birer burcyni vermeli. Burada olsan kesin kafama tavayi yemistim simdi. Ama bir gul be kizim, bak ben bile gulerek yaziyorum:)

<$BlNisan 17, 2006 8:09 ÖS <$Bl 

<$BlYorum Gönder