<$Bl
<$BlPerşembe, Nisan 06, 2006>
<$Bl
Onlar bizim metronun girişinde yaşıyorlar. Yürüyen merdivenin başladığı yerle yandaki mağazanın arasında küçük bir girinti var, orada.

Yukarıdaki resimdeki sağdaki amcayı orada pek gormedim. O, orası için biraz fazla düzgün. Genelde diğerinin olduğu köşede bir battaniye yığını olur; ve o battaniye yığınının içinde bir adam. Kötü kokar bu insanlar. Onlarla değil otobüste yanyana veya yakın, aynı otobüste bile olmak istemezsiniz. Siz öylesinizdir de baskaları farklı mıdır? Hayır, kimse onların yakınında olmak istemez, onlar her yerden kovulurlar. O yüzdendir orada uyumaları. Tek kovulmadıkları yer, sahipsiz metronun girişi.

Aşağıdaki resimdeki adam da -çok iyi görülmüyor sanırım- oraya yaslanarak uyuyor. Beton zemin soğuk tabi. Yandaki mağaza en azından mağazanın dışındaki kocaman girişte yatmalarına izin verse diye düşünmüştüm, pislikler vermezler, diye. Kimse vermez. Kimse gel, bu gece evimde yat demez. Bunu deyince dur bakalım, ben niye demiyorum, bizim bodruma çağırabilir miyim acaba dedim. Ama ev arkadaşlarımın hepsinin birden ne diyeceğini adım gibi biliyorum. Diğer yandan çok büyük sorumluluk, risk. Onları bir yana bıraksan temizlikle başedemezsin.

Çözüm böyle olmaz tabi. Boyle çok insan var. Kişi başı geliri 30 bin papel olan bu ülkenin (bizim ülkede 5 bin) bunu kolayca çozebilmesi gerek. İnsanların sivil toplum örgütlerine verdikleri para inanılmaz boyutlarda, ama benim anladığım, bu kanıksanmış bir sorun. Bu rezil ülkenin insanları görmüyorlar bile yanlarından gelip geçtikleri evsizleri. Niye bir barınakta olmadıklarını sorgulayınca keşler, kendileri istemiyor deyip geçiyorlar. Sosyal devlet olmamak boyle oluyor işte. Kendileri bilir diyerek.
_________________________________
Phil Collins,evsizleri anlattığı şarkısı Another Day In Paradise* söyleyeli 17 yıl oluyor. Değişen hiçbir şey yok. Sözlerini isterseniz buyrun.

*: Klipte '89 Amerika'sından evsiz görüntüleri var. Bir kısmı da Wash. sanırım. O zaman 3 milyon evsiz varmış ABD'de. Arada geçen 17 yılda ortalama gelir iki kat artmıştır, evsizlerin sayısı ne olmuştur acaba?
Klibin başındaki navy reklamı sinir bozucu ama aynı zamanda toplumun ortak paraları nereye gidiyor ve nereye gitmiyor diye görmek için sağlam bir çelişki olmuş.

<$Bl6um:

<$BlBlogger Zehrad...

<$Blçok acı..

<$BlNisan 07, 2006 12:21 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger herdem tazed...

<$BlÖyle gerçekten. İnsanların onları görmek istemeden geçip gitmeleri daha da acı.

<$BlNisan 07, 2006 12:39 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger Zehrad...

<$Blevet haklısın..insanların kalbi nasırlaşmış..

<$BlNisan 08, 2006 5:15 ÖÖ <$Bl 
<$BlBlogger herdem tazed...

<$BlO insanlarin yani evsizlerin arasinda kadinlar da var, biliyor musun? Bir sekilde bana onlari oyle gormek cok daha aci geliyor.

<$BlNisan 08, 2006 1:46 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger Zehrad...

<$Blkadınlar mı! kadınların olduğu yerde çocuklarda vardır belki:( nereye gidiyor bu dünya..biz nereye gidiyoruz..biz insanmıyız diyorum bazen..

<$BlNisan 08, 2006 5:05 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger herdem tazed...

<$BlÇocuklar yok. Bizde sokak çocukları var ama sokakta yaşayıp mazgalların üzerinde uyuyan insanlar yok. Burada diğeri. Kadınlar da hep yaşlı, ya da artık yaşlı görünen, ya artık hafif delirmiş ya da alkolik duran kişiler.

<$BlNisan 08, 2006 6:11 ÖS <$Bl 

<$BlYorum Gönder